vrijdag 8 juni 2018

Verhoudingen volgens mij op de werkvloer bij het JCvSZ SCHEVENINGEN

Soap serie of Soep serie? Mijn mening.  

2017 ik interviewde Jessica die vertelde;

Als gedetineerde ben je in het Justiteel Centrum voor Somatische Zorg overgeleverd aan 2 partijen.

1) de verpleging en artsen (basis artsen)
2) de PI Medewerkers en BEWA (bewakers)

Als je er een korte tijd verblijft, zoals de meeste heb je geen idee wat zich achter de schermen afspeelt en dan heb je vraagtekens bij dingen die je niet plaatsen kunt….. zoals "waarom doet die PiWi zo bot tegen me heb ik wat verkeerd gedaan?" of "waarom is die verpleegster zo bot tegen me, heeft ze haar dag  niet?" en als je dan al het lef hebt om te vragen waarom ze zo doen, dan is het antwoord een onbevredigend NIKS.

Maar als je er langer blijft kun je op den duur de vragen helaas wel beantwoorden en die vind ik te belangrijk om ook die situatie bekend te maken. Het zit namelijk zo.

Er zijn, en dat is alleen wat IKZELF weet en bevestigd heb gekregen, 6 stelletjes. Ja dat begreep ik ook niet, maar er zijn dus 6 PI Medewerkers die een verhouding hebben meten artsen JCvSZ en er wat van zegt, of een PI Medewerker ergens op aanspreekt, dan is de partner uiteraard niet te genieten indien die je weer verzorgen moet. Of de PI Medewerker laat merken dat hij/zij er niet van gediend is dat je de partner aangesproken hebt en wordt je er dus op afgerekend.

Sommige stellen zijn inmiddels getrouwd en allemaal werken ze er al jaren en is er in de relaties wel eens een wissel geweest. Kortom moeilijk om alles bij te houden en moeilijk om je uit te spreken zonder dat er directe gevolgen voor je aanhangen. Daarnaast zijn ze natuurlijk, wanneer ze samenwerken, geflirt en zijn ze meer met elkaar bezig dan met de gedetineerde die ziek is en afhankelijk. In mijn optiek is dat belangenverstrengeling. Maar goed ik ben maar een deel van het vuilnis van justitie dus ik heb geen stem. En het is bij de kaders en de directie bekend maar het wordt al jaren gedoogd/goed gevonden.

Dan hebben we nog verplegers die ik ervan verdenk dat ze zwaar onder de drugs/pillen zitten en/of drank. Je rook het café wanneer die binnenkwam jou medicatie geven. Het zou me niks verbazen als diegene ook pillen inneemt die patienten afslaan, zoals de oxycodone of morfine. Het zijn aannames en ik beschuldig niemand maar het zou niet verkeerd zijn als justitie eens ingreep en de bezem er eens flink doorheen zou halen.

Er zijn ook professionele verpleegsters en PI Medewerkers die zich heel goed kunnen handhaven en zich niet laten beinvloeden door de VASTE SOAP STERREN. Maar voor hoelang houden ze het vol, want als nieuweling is het heel moeilijk om je eigen gemotiveerde koers te blijven bepalen.

Waarom blijven die verplegers dan werken als ze er geen zin in hebben? GELD VAN DE OVERHEID, AMBTENAARS REGELINGEN, EERDER MET PENSIOEN, GEVARENGELD, ze verdienen zoveel meer dan de hardwerkende verplegers van bv een BRONOVO ziekenhuis.

Dan in het kort even over de artsen. Het zijn er een aantal op een rij waarvan ik verwijs naar de eerdere geschreven artikelen en lopende tuchtzaken. TUCHTZAAK TEGEN 3 ARTSEN VAN HET JCVSZ

Echter was me het meeste stoort is dat de chef de Clinique (hoofd van alle artsen) zich huisarts noemt terwijl na onderzoek blijkt dat hij dat helemaal niet is en er geen expertise in huis is omdat de zo genaamde huisarts helemaal zijn verplichte punten niet haalt. Kortom niet eens up to date is.

Is het dan alleen maar kommer en kwel? Nee er is in ieder geval 1 arts die in opleiding is voor neurochirurgie en die tijdelijk bij het Jcvsz betrokken is. Zij is steengoed en oprecht en ik hoop van harte dat ze zichzelf blijft en staande kan blijven tegen de VASTE SOAP STERREN die uiteindelijk de koers bepalen.

De cultuur van DE HANDEN BOVEN ELKAARS HOOFD EN DE DOOFPOT IN is daar een groot gevaar als het al niet gebeurd, ook dat vergt een gedegen onderzoek.

Tja ik snap dat men mijn gemopper misschien niet leuk vindt maar als niemand ooit eens iets van zegt veranderd er niets, en zolang het niet veranderd zal ik doorgaan. 

Mijn missie is dat een ieder krijgt waar die recht op heeft…..OOK ZIEKE PATIENTEN DIE VANUIT JUSTITIE WORDEN GEPLAATST IN HET JCVSZ IN SCHEVENINGEN.

wordt wederom vervolgd…….

Myrthe

*verhaal gebaseerd op waargebeurde ervaringen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten